середа, 29 квітня 2020 р.

УВАГА ДО ЕМОЦІЙ МАЛЮКІВ
Шановні батьки!
У ці непрості часи ми можемо підвищити свою батьківську компетентність та ближче познайомитись з власними малюками. Пропонуємо вам анкету, що дозволить оцінити рівень емоційно-вольової напруги ваших малюків та внести певні корективи у стосунки з вашими дітьми.
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Інструкція: Якщо Ви згодні з тим, що це твердження характеризує поведінку вашої дитини, поставте знак "+", якщо ні - знак "- ".
1 Виконуючи роботу, дитина швидко втомлюється
2 Дитині важко зосередитися
3 Будь-яке заняття викликає у дитини зайве занепокоєння
4 Малюк напружений і скутий під час виконання завдань
5 Дитина легко бентежиться
6 Дитина часто говорить про можливі прикрощі
7 У незнайомій ситуації малюк часто ніяковіє, червоніє
8 Дитина розповідає, що йому сняться страшні сни
9 Зазвичай руки у малюка холодні і вологі
10 Нерідко буває розлад кишковика
11 Хвилюючись, дитина сильно пітніє
12 У дитини поганий їстівець (апетит)
13 Малюк насилу засинає і неспокійно спить
14 Дитина полохлива, багато що викликає у нього страх
15 Дитина легко засмучується
16 Часто не може стримати сльози
17 Погано переносить очікування
18 Береться за нову справу без бажання
19 Невпевнена в собі, у своїх силах
20 Пасує перед труднощами
Сума балів за перші 20 пунктів: ________
21 Дитину практично ні в чому не можна переконати
22 Вона не може промовчати, коли чимось невдоволена
23 Коли хтось заподіює дитині зле, прагне відплатити тим самим
24 Іноді лається без всякої причини
25 Отримує задоволення, коли ламає іграшки, щось розбиває, розриває
26 Іноді так наполягає на чомусь, що оточення втрачає терпіння
27 Іноді поводиться так, ніби в неї "вселився злий дух"
28 Дуже не любить, коли хтось жартує над нею
29 Здається, що іноді дитині хочеться зробити щось погане, аби шокувати оточення
30 Якщо дитина отримує незвичайну вказівку, то прагне зробити усе навпаки
31 Часто буркотливий не за віком
32 Сприймає себе як самостійного та рішучого лідера
33 Любить бути першим, командувати, підпорядковувати собі інших
34 Невдачі викликають у малюка сильне роздратування і бажання знайти в цьому винних
35 Легко сваритися, вступає в бійку
36 Прагне спілкуватися з молодшими і фізично слабкішими дітьми
37 У дитини часто бувають напади похмурої дратівливості
38 Не бере до уваги однолітків, не поступається, не ділиться
39 Дуже самовпевнений малюк, вважає, що будь-яке завдання виконає краще за усіх
40 Не проти подражнити тварин
Сума балів за пункти 21-40: _________
Обробка і інтерпретація:
Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал.
Підрахуйте суму позитивних відповідей за шкалою тривожності (твердження 1 - 20), і за шкалою агресивності (твердження 21 - 40). Визначите рівень тривожності і агресивності, зіставивши отримані результати з таблицею.
Рівень Кількість балів
Високий 15 - 20
Середній 7 - 14
Низький 1 - 6
Коротка характеристика і рекомендації:
Діти з високим рівнем тривожності потребують постійного підбадьорювання, заохочення. Необхідно доводити дитині, що у неї все вийде, вона впорається із завданням, зуміє здолати труднощі і свої страхи. Навчить малюка розслаблятися, знімати напругу, використовуючи рухливі ігри, танці, спортивні вправи. Під час занять з дитиною, давайте їй посильні завдання, поступово ускладнюючи їх, обов'язково звертайте увагу на досягнення і успіхи малюка.
Діти з низьким рівнем тривожності занадто безтурботні, самовпевнені і безцеремонні, вони постійно експериментують з усім, що трапляється під руку. Дитина з низьким рівнем тривожності потребує постійного контролю з боку дорослих, оскільки вона не вчиться на своїх помилках, вмить забуває застереження дорослих. Основний напрям роботи з такими дітьми - це навчання навичкам самоконтролю, обговорення можливих наслідків тих або інших дій дитини.
У дітей з високим рівнем агресивності її прояву можна спостерігати вже в 2,5 року. Така дитина прагне спеціально завдати шкоди іншому, образити, ударити, зробити боляче. Такі діти дратують однолітків, вигукують образливі фрази, ображають. Вони уперті і самовпевнені, заперечують, навіть не вислухавши, частіше говорять "ні", чим "так". Енергію таких дітей необхідно спрямувати на творчу діяльність. Для цього необхідно добре вивчити інтереси і схильності дитини, давати їй доручення, що вимагають сміливості, ініціативи і рішучості. Необхідно навчити малюка отримувати задоволення не лише від головних ролей в грі і житті, але і від підлеглих, другорядних.
Діти з низьким рівнем агресивності надмірно боязкі, несамостійні, не уміють постояти за себе і інших. Їх пасивність, нерішучість і деяка загальмованість заважають розвитку довільної регуляції поведінки, такої важливої при підготовці до школи. Такій дитині слід давати завдання, що вимагають прояву ініціативи і самостійності, на тлі доброзичливої уваги і заохочення.

Немає коментарів:

Дописати коментар

КАРАНТИННЕ ЗАСПОКІЙЛИВЕ ДЛЯ БАТЬКІВ

  КАРАНТИННЕ ЗАСПОКІЙЛИВЕ ДЛЯ БАТЬКІВ Локдаун не додає працюючим батькам ресурсу, на жаль( Дітей вдома якось треба займати, вчити і "ро...